torsdag 21 januari 2016

Crazy and weird

Hej på er! Idag så är det Torsdag och jag är så fruktansvärt trött. Jag fick bara sova 4 timmar inatt, så om jag skriver något fel eller något konstigt, så skyller jag på det. Iallafall idag så är det bara 4 dagar kvar tills jag fyller år. Så idag så får ni 6 nya foton av mig som är lite galnare än förut.
Vi börjar med detta foto. Jag var väl runt 1 år här, jag verkar ha lite svårt att stå utan stöd. Det är kul att se att inte mycket har ändrats sen jag var liten, jag är väl lika galen nu som då. Jag har väl nästan alltid varit bekväm framför kameran, så att fräsa mot kameran var väl inga konstigheter.  Raww. =)

Hello! It´s Thursday today and I am so terribly tired. I only got 4 hours sleep last night, so if I write something wrong or something strange, I blame it on that. Anyway today it´s only 4 days left until my birthday. So today you´ll get 6 new photos of me that is a bit crazier than before. 
We start with this photo. I was probably around one year old here, I seem to have a little difficulty time standing up without support. It's fun to see that not much has changed since I was little, I'm as crazy now as then. Well, I've almost always been comfortable in front of the camera, so to hiss for the camera was not so strange. Raww. =)
Det här fotot är ingen vacker syn. Jag blev verkligen inte bra på det här fotot, men å andra sidan så blev inte någon av oss så bra. Det här fotot blev taget för väldigt många år sen. Jag tror att det var på Jakobs dagar som vi fick besök av två killar som hade varit med i Robinson, en av dem var Robban, eller som vi kallar honom, Robinson Robban. Jag ville då ha en autograf och ta ett foto med honom, han tyckte det skulle bli bra om vi räckte ut tungan, men kanske det inte var en så bra ide.

This photo is not pretty. I don´t look good in this photo, but on the other hand, not one of us did. This photo was taken many years ago. I think it was on Jacob's days. (Jacob´s days is a week in Jakobstad, where a lot of good things happen, everybody is out and having fun, we have for example singers who are having a consert, beachvolley on the streets and bungyjump. If you want to be a part of that, come to Jakobstad in July, that´s when it is.) Anyway that´s when we got a visit from two guys who had been in Robinson, or Swedish Survivor, one of them was Robban, or as we call him, Robinson Robban. I then wanted an autograph and take a photo with him, he thought it would be good idea if we stuck out our tongues, but perhaps it was not such a good idea.
Nu kommer två foton, båda är tagna under Jakobs dagar. På det första fotot så får ni se när vi äter Grillmat, kebab med franska på gräsmattan. Vi systrar har startat en tradition på Jakobs dagar, vi köper grillmat och sätter oss på ett mysigt ställe och äter. Vi gör det varje år, här så passade vi på att spexa lite framför kameran.
Det andra fotot är också taget under Jakobs Dagar. På den tiden så gick jag i modellskola, så vi hade modevisningar på Jakobs Dagar, jag fick vara med någon gång också. Här så var modevisningen färdig, så jag orkade inte vara så seriös längre, då var det pussmun som gällde.

Now, two photos, both are taken during Jacob's days. On the first photo you´ll see when we eat kebab with French fries on the grass. We sisters have started a tradition on Jacob's days, we buy grilled food and sits down on a cozy place and eat. We do it every year, here we took the opportunity to be a little weird in front of the camera. 
The second photo is also taken during Jacob´s days. That time I was in a modeling school, so we had fashion shows at the Jacob's days, I got to be on the catwalk sometimes too. Here, our the fashion show was done, so I couldn´t be so serious anymore, I gave a little kiss as a celebration.

Här så åker vi igen på en ny slalom resa. Vi stannade på ett ställe var dom hade stora klockor, vi står under ett, men den var så stor så vi fick inte den med på fotot. Det här fotot är taget 2008 så för snart 8 år sen. Här ger jag också en kyss till kameran, det verkar som om jag gör det hela tiden. Min syster är gravid här, så bara 1-2 månader senare så fick jag bli moster för första gången.

Here we are going again on a new ski trip. We stopped at a place where they had big bells, we are under one, but it was so big that we didn´t get it on the photo. This photo was taken in 2008 so for almost 8 years ago. Here, I also give a kiss to the camera, it seems like I do that all the time. My sister is pregnant here, so just 1-2 months later I got to be an aunt for the third time.
På sista fotot för idag så ser ni när jag, min syster och min systerdotter sitter i bilen på väg till Stockholm. Det var kväll och vi var uttråkad så vi måste pigga upp oss med en groupie. Jag kör, jag vet men jag hade ändå koll på vägen, så jag hann nog ta ett foto. Skulle ha varit hemskt om vi skulle ha krockat, men jag har ganska så bra koll på vägen när jag kör. Knack i trä.

The last photo for today, you´ll see when I, my sister and my niece sitting in the car on the way to Stockholm. It was night and we were bored so we had to do something so we wouldn´t fall a sleep, the first thing we thought about was to take a groupie. I'm driving, so I know, but I still had an eye on the road, so I had enough time to take a photo. It would have been terrible if we would have crashed, but I have pretty good track of the road when I'm driving. Knock on wood.
Så nu fick ni se när jag inte är så seriös. Ändå från när jag var liten så har jag varit spexig. Jag hoppas att ni på det här sättet ser vem jag faktiskt är. Fotona är inte alltid perfekta, men vem bryr sig. Perfekta foton kan bli för tråkigt i längden.

So now, you got to see when I'm not so serious. I have been a little crazy ever since I was a kid, I hope that in this way you´ll see who I really am. The photos are not always perfect, but who cares. A perfect photo can be too boring in the long run.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar