söndag 28 februari 2016

A great weekend



Om bara en timme så är helgen tyvärr färdig, det betyder att det är snart dags att gå tillbaka till jobbet. Som tur har jag en lite kortare arbetsdag imorgon, en bra start på den nya veckan.
Det har varit mycket simning den här helgen. Först vinterbad, och idag så besökte vid kokkolas simhall. Jag simmade inte så mycket, bara en halv kilometer, jag föredrog att hoppa på trampolin och lek i bassängen med min systerdotter.
Det sista fotot är från ett annat tillfälle när vi var till simhallen. Jag glömde helt bort att ta några foton idag, det har ännu inte blivit en vana för mig att fota dagligen.
Efter lite simning så gick vi på restaurangen Pedrina's, maten där är så gott så vi åt oss riktigt mätta. Nu så behöver jag inte göra så mycket mera, bara ta det lugnt före jag går och lägger mig. Den här helgen har det hänt mycket. Nästa helg blir det kalas, min mamma och bror skall firas stort. Jag skall försöka minnas att fota då.

"In only an hour, the weekend is unfortunately over, that means it's almost time to go back to work. Luckily, I have a little shorter day tomorrow, a good start to the new week. 
There has been much swimming this weekend. First a winter bath, and today we visited Kokkola swimming center. I didn't swim so much, just a half kilometer, I preferred to jump from the trampoline and playing in the pool with my niece. 
The last photo is from another time when we were at the swimming center. I completely forgot to take any photos today, it hasn't yet become a habit for me to photograph daily. 
After some swimming, we went to the restaurant Pedrina's, where the food is so good, that we really got satisfied. Now I don't have to do so much more, just take it easy before I have to go to bed. This weekend, a lot has happened. Next weekend we will have a birthday party, my mom and brother will celebrated big. I will try to remember to take some photos then."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar