onsdag 30 december 2015

One year at a time



Har ni faktiskt tänkt på, att det är sista dagen på det här året imorgon. Då är det bye bye till 2015 och så får vi välkomna 2016 med öppna armar. Det är tyvärr det året som gör, att jag tar ännu ett stig mot 30 strecket. Ja, jag blir 29 år om bara 26 dagar. Ålderskris!!!
Men imorgon så får vi fira nyår med fest, god mat och raketer, eller det är det de flesta kommer att göra. Jag kommer att jobba till klockan 7 på kvällen. Efter det så vet jag inte vad jag skall göra. De jag känner kommer att fira med sin egen familj eller andra bekanta eller så måste de jobba, så jag kommer att få fira för första gången ensam.
Jag kommer ihåg hur stort det var när jag var liten. Hela min familj firade med mina föräldrars vänners familjer. Vi fick god mat, vi lekte med bl.a våra kusiner, och mot kvällen så smällde vi upp några raketer. Då kände man verkligen att det hade blivit ett nytt år.
Men nu när man har blivit lite äldre så är nyår inte så stort, iallafall inte för mig. Det här året blir det inte något firande, men vi får hoppas på ett bättre firande nästa år.
Och nej, jag är inte deppad över nyår 2015, det bara låter så. =)

Have you thought about, that it is the last day of this year tomorrow. Then it's bye bye to 2015 and then we welcome 2016 with open arms. Unfortunately, that is the year that I take another step towards the 30 mark. Yes, I will be 29 years old in just 26 days. Age Crisis !!! 
But tomorrow we get to celebrate New Year with a party, good food and firework, or that is what most people will do. I will work to 7 o'clock in the evening. After that, I don´t know what I will do. The people I know are going to celebrate with their own family or other friends or they have to work, so I will celebrate for the first time alone.
I remember how great it was when I was little. My whole family celebrated with my parents friends families. We had good food, we played with some of our cousins, and toward´s the evening we blew up some fireworks. Then you really felt that it was a new year. 
But now, when I´m a little older, New Year´s Eve is not so big, at least not for me. This year there will not be any celebration, but I hope that it will be a better celebration next year.
And no, I'm not depressed over New Year 2015, it just sounds like that. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar