torsdag 3 december 2015

Photos of the nature

Jag älskar att fotografera natur bilder. Oftast så glömmer jag kameran hemma, men när jag minns den så råkar solen vara på de rätta ställen. Det här fotot tog jag när jag och min familj var till Israel på besök. Fotot är taget vid Döda Havet.

I love photographing nature pictures. Usually I forget my camera at home, but when I remember it, the sun happens to be in the right places. I took this photo when my family and I went to Israel for a visit. The photo was taken at the Dead Sea.


I Jakobstad så finns det en fin sandstrand var det varje sommar samlas en massa människor. För några år sedan så tog jag det här fotot. Så om du någon gång kommer till Jakobstad under sommaren, glöm inte bort att komma till Fäboda.

In Pietarsaari there is a beautiful beach where it each summer, gathers a lot of people. A few years ago, I took this photo. So if you ever come to Pietarsaari during the summer, do not forget to come to Fäboda.


Varje år så packar vi ner en massa varma kläder, sätter oss i bilen och kör bilen högre upp i Finland. Varför, jo för att nästan alla finländare älskar att åka slalom, jag är en av dom. Jag började åka slalom när jag var 6 år gammal, och jag hoppas att jag får åka i många år till. Den här fotot är från Levi.

Every year we pack a lot of warm clothes, get in the car and drive the car higher up in Finland. Why, yes because almost all Finns love to downhill ski, I'm one of them. I started to downhill ski when I was 6 years old, and I hope I get to do that for many more years. This photo is from Levi.


I Finland är det populärt att gå och höstvandra uppe i bergen och i skogen. För ett år sedan så for hela vår familj till Ruka och vandra på Lilla Björnstigen, 12 km på en dag. Vi fick se en massa fina ställen och jag vet att det inte var sista gången som jag kommer att göra det här.

In Finland it is popular to go and Autumn hiking in the mountains and in forests. A year ago, our whole family went to Ruka for a hiking on the Little Bear Trail, 12 km in a day. We saw a lot of beautiful places and I know that it was not the last time that I´ll do this.


Vår familj äger ett härligt sommar ställe. Vi har villan i Öja en bit ifrån Tankarn. Varje sommar så tillbringar hela familjen tiden där så mycket vi kan. För mig är villan det bästa stället som finns, det är där som jag är som mest avslappnad. Soluppgångar och solnedgångar finns det gott om.

Our family owns a delightful summer place. We have a summer house in Öja a little bit from Tankarn. (if you don´t live in Finland you don´t know where that is, sorry.) Every summer, the whole family spend a lot of time there as much as we can. For me, it´s the best place on earth, it´s there where I´am most relaxed. You will see a lot of sunrises and sunsets.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar