tisdag 5 januari 2016

A cold day




Idag är en dag när man bara vill ligga i sängen hela dagen och kolla på film. Det är iskallt där ute, nästan -15 grader, men jag skall först jobba i lite mera än 6 timmar, sedan så får jag åka hem igen och titta på ishockey matchen mellan Finland och Ryssland. Vi är i final, så jag hoppas verkligen att vi vinner. Imorgon är en ledig dag, det har varit många lediga dagar dom här senaste veckorna, så man har vant sig vid att vara mycket hemma. Jag hoppas att det blir ett fint väder imorgon, så att jag orkar ta mig ut och fota. Vi har ju fått lite snö nu, så några bra foton måste jag väl få.

Today is a day when you just want to lie in bed all day and watch movies. It's freezing outside, it´s almost -15 degrees, but first I must work in a little more than 6 hours, then I get to go home and watch the hockey game between Finland and Russia. We are in the final, so I really hope that we win. Tomorrow we have a day off from work, there have been many off days lately, so I have now got used to being at home. I hope that it will be a good weather tomorrow, so that I can go outside and take some photos. We have a little snow now, so I hope that I will get some good photos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar