onsdag 6 januari 2016

World Championship



Idag blir det lite bloggning om hockey. Vi i Finland lever just nu i en seger bubbla, eftersom vi vann Junior VM hockey Guld igår kväll. Vi spelade mot Ryssland och vann med 4-3 i förlängning. Finland vinner sällan Guld, så när vi väl vinner så firar vi stort. Jag jobbade igår kväll, så jag missade hälften av matchen, men jag fick se det bästa. Som alla mål vi fick och då vi vann. Jag älskar hockey, men eftersom vi kommer från Finland så har man inget val. Alla i Finland älskar hockey, även dom som säger att dom inte gör det. Ishockey är den största sporten i Finland, så att vinna betyder allt för oss. Grattis Lejonen och Grattis Finland.
Grattis också till USA som fick brons igår. Att vinna brons betyder mera än att förlora och få silver, åtminstone för mig. Finland är van att förlora Guld, och att vinna brons, så jag vet hur det känns.

Today there will be a little blogging about hockey. In Finland, we are living right now in a victory bubble, because we won the Junior World Championship Hockey Gold last night. We played against Russia and won 4-3 in extra time. Finland rarely win gold, so when we do win, we celebrate big. I was working yesterday, so I missed half of the game, but I got to see the best. As all the goals we made, and then when we won. I love hockey, but because we come from Finland, we don´t have a choice. In Finland, everyone love hockey, even those who say that they don´t. Ice hockey is the biggest sport in Finland, so to win means everything to us. Congratulations to the Lions, Leijonat and congratulations Finland.
Also Congratulations to the USA who got the bronze yesterday. Winning bronze means more than losing and getting silver, at least for me. Finland is used to lose the gold medal, and winning bronze, so I know how it feels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar