tisdag 19 januari 2016

It comes closer and closer

Nu är det bara 6 dagar kvar. Jag är en person som tycker om att prova på nya saker, en som tycker om att få adrenalin kickar. Så alltid när vi åker på någon resa så vill jag hitta något som ger mig lite extra spänning, eller bara något som gör det ännu roligare. Det spelar inte så stor roll vad det är, men oftast så har det med sport och fart att göra.
Det första fotot är från när vi var på resa till Levi, om man ser noggrant så ser ni att det är jag som åker slalom. Att åka slalom är nästan ett måste varje år. När jag åker slalom så är det både med glädje och lite skräck när backen är dålig. Jag älskar när man inte vet om man kommer att hållas ståendes på benen, och när man väl kommer ner så känner man bara hur adrenalinet pumpar.

Now it´s just 6 days left. I am a person who likes to try new things, one who likes to get the adrenaline flowing. As always when we go on any trip, I want to find something that gives me a little extra excitement, or just something that makes it even more fun. It doest matter what it is, but usually it has something to do with sports and speed.
The first photo is from when we were traveling to Levi, if you look thoroughly you will see that it´s me who is downhill skiing. Skiing is something that I have to do every year. When I go downhill skiing, it´s both fun and a little scary when the hill is bad. I love it when I don´t know if I will fall or not, and once I come down, I just feel the adrenaline pumping.
Andra fotot är från samma resa. Jag är en liten pojkflicka, så jag tycker om att göra manliga grejer, som t.ex att köra med en skoter. Vi har bara gjort det 2 gånger när vi har varit på slalom resa, men det har varit lika roligt varje gång. Jag älskar att vrida på gasen och när man bara ser träden som susar förbi. Jag är ingen expert, för på den resan så körde jag in i en snöhög så att skotern fastnade. Tur att jag hade mina bröder med som kunde dra bort den, medan jag såg på.

The second photo is from the same trip. I'm a little boygirl, so I like to do male things, such as driving a scooter. We have only done it two times when we have been on a ski trip, but it has been fun every time. I love turning on the gas and when you only see the trees whizzing past you. I'm no expert, because on that trip I drove into a pile of snow so that the scooter got stuck. Luckily I had my brothers with me so they could pull it away, while I watched.
Här så får ni två foton. Den första är från en skolresa i högstadiet. Vi besökte bl.a Fiskars i Åbo. Där fick vi prova på att klättra på en vägg, med mig på sidan så har jag min vän. Jag var inte så där mycket bättre än henne, jag hade startat några sekunder före.
På det andra fotot så ser ni jag och min syster när familjen var till Muonio högt uppe i Finland. När mamma och pappa var på någon sammankomst, så passade vi ungarna på att gå uppe i bergen. Det var tungt och högt, men när man väl kom upp till toppen så var det värt det. Ett tips, gå inte i bergen med jeans på. Att gå i bergen är en träning som jag skulle tycka om, så jag önskar att vi skulle ha ett här.

Here, you´ll get two photos. The first is from a school trip in high school. We visited among others Fiskars in Turku. There we were climbing on a the wall, with me on the side, I have my friend. I wasn´t  that much better than her, I had started a few seconds before.
In the second photo, you´ll see me and my sister, when the family was in Muonio high up in Finland. When mom and dad were on some gathering, the kids went to walk up on the mountains. It was hard and high, but once you got up to the top it was worth it. One tip, don´t walk in the mountains with jeans on. Walking in the mountains is an exercise that I'd like, so I wish we would have one here.
Den här fotot är från en resa som jag och mina systrar gjorde. Vi åkte och besökte min broder som var två veckor i Åbo. Jag älskar att spela biljard, det kanske inte är någon träning direkt, men det är något kul att göra. Om jag någon gång köper ett hus så skall jag definitivt ha ett biljard bord.

This photo is from a trip that me and my sisters did. We went and visited my brother who was two weeks in Turku. I love to play pool, that might not be any work out, but it's something fun to do. If I ever buy a house, I will definitely have a pool table.
På det sista fotot idag, så ser ni en rädd jag. Vi har en liten gummi ring som man skall sitta i och bli dragen efter båten i hög fart. Jag sa ju att jag älskar fart och skräck, och det här ger mig båda. Den där gången fick jag lite för mycket, för det blåste jätte hårt, så jag flög flera gånger högt upp i luften. Jag var faktiskt rädd på riktigt, jag bara såg mig själv flyga ur ringen och när jag slog ansiktet hårt i vattnet, så att det skulle bli förstört för evigt. Som tur så klarade jag mig från att flyga ur. Men jag har lärt mig en sak och det är att aldrig mera sitta i ringen när det blåser så där hårt.

On the last photo today, you´ll see a scared me. We have a small rubber ring that you can sit in and being pulled behind the boat in high speed. I told you that I love speed and fear, and this gives me both. That time, I got a little too much of that, for it was blowing really hard, so I flew several times high up in the air. I was actually scared for real, I just saw myself flying out of the ring, and when I hit my face hard in the water, so that my face would be ruined forever. Luckily, that didn´t happen. But I have learned one thing and that is to never sit in the ring when the wind is blowing so hard.
Imorgon så får ni ännu mera bilder. Ja, jag har flera till. Jag hoppas att de som inte känner mig, börja veta vem jag är nu. Jag vill att ni skall veta vem jag är och hur mitt liv ser ut, och jag hoppas att det här är ett bra sätt.

Tomorrow you´ll get even more pictures. Yes, I have a lot more. I hope that those who do not know me, is starting to know who I am now. I want you to know who I am and what my life looks like, and I hope that this is a good way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar