måndag 18 januari 2016

Let the countdown begin

Om en vecka, eller 7 dagar så fyller jag 29 år. Jag tänkte då passa på att ha en nedräkning, så varje dag kommer ni att få några bilder från när jag föddes till idag. Jag minns inte hur gammal jag var på alla kort, men jag skall göra mitt bästa.
Vi börjar med det enklaste fotot. Det är från mitt dop. Jag ligger i min mammas famn, så liten och söt. Med mig i soffan har jag Pappa och mina två bröder och systrar. I bakgrunden får ni en skymt av min morfar.

About a week or 7 days I will be 29 years old. I´m going to have a countdown to that day, so every day you´ll get some pictures from when I was born until today. I don´t remember how old I was in all the photos, but I will do my best. 
We begin with the simplest photo. It is from my baptism. I´m laying in my mother's arms, so tiny and cute. With me on the sofa, I have Dad and my two brothers and sisters. In the background, you´ll get a glimpse of my grandfather.
Sedan så får ni två foton. Den första är från när jag var lite äldre, jag måste säja ärligt, jag har ingen aning om hur gammal jag var där, men jag älskade den klänningen då. Idag så skulle jag aldrig sätta den på mina barn. Det andra fotot är för 6 år sedan, så jag måste ha varit 22 år då. Vi var på besök till Albanien. Min svåger kommer därifrån så vi ville se var han växte upp. Jag leker att jag var the queen of the world, vilket jag också tror jag skrek. =)

Then you´ll get two photos. The first is from when I was a little older, I have to say honestly, I have no idea how old I was there, but I loved that dress then. Today, I would never put it on my children. The second photo is from about 6 years ago, so I must have been 22 years old then. We were on a visit to Albania. My brother in law is from there so we wanted to see where he grew up. I pretend that I was the queen of the world, which I think I actually screamed. =)
Här har vi ett foto från när vi var till Mallorca 2004, jag var då 17 år. Det var min första resa till värmen. Vi var där i 1 vecka, så det var alltför kort. Kläderna är fula, men som ni kan se så hade jag utsvängda byxor på, som nu har kommit tillbaka.

Here we have a photo from when we were in Mallorca in 2004, I was 17 years old then. It was my first trip to the heat. We were there for 1 week, so it was too short. The clothes are ugly, but as you can see, I had flared jeans on, that has now returned to Fashion.
För några år sen så bodde jag i radhus, vi måste då själva skotta bort snön från taket. Vi passade då på att hoppa från taket. Det ser inte så högt ut, men när man stod på taket så kändes det som om det skulle ha varit flera meter.

A few years ago, I lived in a terrace house, we then had to shovel all the snow off the roof. So we took the opportunity to jump from the roof. It doesn´t look so high, but when you stood there, it felt as if it would have been several meters.
Varje år så åker vi på slalom resa. Jag tror att det här är från Levi, jag skulle minnas att jag hade en sådan jacka då. Jag började åka slalom när jag var 6 år, så jag har nu åkt i snart 23 år om jag har räknat rätt. Friheten att få susa ner för backen är härlig, jag har blivit sämre med åren, jag ramlar mycket mera nu. Pappa åkte slalom tills han var 70 år, han vill prova ännu i år, men vi får se hur det går, han blir 72 år i år. Som jag känner nu, så kommer jag inte att hålla på så länge.

Every year we go on a ski trip. I think this is from Levi, I think I remember that I had that jacket then. I started to go downhill skiing when I was 6 years old, so I have now done that for nearly 23 years if I have counted correctly. The freedom to swoop down the hill is lovely, I have become worse over the years, I fall a lot more now. Dad have been downhill skiing every year until he became 70 years old, he also wants to try this year, but we'll see how that goes, he will be 72 years old this year. I know now, that I will not downhill ski for that long.
Imorgon så får ni ännu mera foton från min barndom, så kom gärna tillbaka, för det finns mycket mer. Fotona blir bara värre och värre, eller människorna på fotot blir det. =)

Tomorrow you´ll get even more photos from my childhood, so please come back, because there is so much more. The photos just gets worse and worse, or the people in the photo will be. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar