söndag 17 januari 2016

Snowy weekend

Jaha, nu är det Söndag, vilket betyder att helgen håller på att ta slut. Jag tog en lång sovmorgon idag, de håller på att renovera i mitt höghus, så jag stiger alltid upp klockan 7 på morgonen inne i veckan. Det är lite svårt att sova när dom borrar i väggen.
Igår så var jag och hälsade på mina föräldrar, alltid lika roligt. De bor bara 20 km ifrån var jag bor, men ändå så far jag ganska så sällan dit. När man äntligen fick flytta bort från min by så är det svårt att fara tillbaka dit igen. Jag är en stadsbo nu, så jag skulle aldrig flytta tillbaka till en liten by. Men jag fick känna på hur det var att bo hos mina föräldrar igen igår. Jag var där hela dagen så när vi skulle äta så ropade min pappa att maten var klar, precis som när man var liten. Roligt att få känna på hur det var att vara barn igen. =)
Nu skall jag ta och synda lite. På Söndagar skall man ju inte arbeta utan bara slappa, men jag har en tvättkorg som håller på att svämma över, så jag måste tvätta lite. Jag har inte tid att göra det inne i veckan. Det negativa med att jobba på kvällen.

Well, now it's Sunday, which means that the weekend is about to end. I took a long sleep-in today, they are now renovating my building, so I always have to get up at 7 am, all the days in the a week. It's a little hard to sleep when they are drilling in the walls.
Yesterday I went to see my parents, always fun. They live only 20 km away from where I live, but I don´t get there so much. When you finally got the chance to move away from my village it's hard to go back there again. I´am a city person now, so I would never move back to a small village. But I got to feel what it was like to live with my parents again yesterday. I was there all day so when we would eat my dad yelled that the food was ready, just like when we were little. It was fun to feel what it was like to be a child again.  =)
Now I´m gonna sin a little. You shouldn´t work on Sundays, just relax, but I have a laundry basket that is about to explode, so I have to wash some clothes. I don´t have time to do it, the days in the week. That´s the negative thing, when you are working in the evening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar