söndag 24 januari 2016

Kåtöje, the best place on earth

Nu är det bara 1 dag kvar, vilket betyder att det är min födelsedag imorgon. Men jag kommer inte att fira då, eftersom jag hamnar att jobba på kvällen. Så idag så går mina systrar och jag på restaurang. Vi gör det varje gång när någon av oss systrar fyller år. Så om några timmar skall vi fara, och jag får bli bjuden på mat. Sen nästa Lördag firar vi lite större. Det skiljer bara 4 dagar emellan min och min brors födelsedag, så när vi blev äldre bestämde vi oss att fira ihop. De flesta i vår familj fyller år på vintern och våren så det blev alltför många födelsedags fester på bara några månader. När jag räknade ihop så var det 9 födelsedagsfester på 3 månader. 5 i mars.
På sommaren så hänger hela familjen nästan hela tiden vid vår sommarstuga. Det är där som vi trivs bäst. Så idag så får ni en massa sommarfoton från Kåtöje, var vår villa är, och så får ni se när vi besökte Tankarn, en fyr ute på havet. Vi kör med båten dit varje sommar, och äter glass och bara njuter av utsikten. I sommar så skall min syster och jag försöka paddla dit med vår paddleboard. Hur det går så får ni se då. Fotona är tagna för några år sen, till förra sommaren.

Now it's only one day left, which means it's my birthday tomorrow. But I will not celebrate then, because I have to work in the evening. So today, my sisters and I are going to a restaurant. We do it every time when one of us sisters have a birthday. So in a few hours we will go, luckily my sisters will pay for my food. Then next Saturday, we´ll celebrate a little bigger. It´s only 4 days between mine and my brother's birthday, so when we got older, we decided to celebrate together. Most of our family birthdays is in the winter and spring, so it was too many birthday celebrations in just a few months. When I counted, it was nine birthday parties in 3 months. Five in March.
In the summer, the whole family hangs out almost constantly at our summer place. This is where it is the best. So today, you´ll get a lot of summer photos from Kåtöje, where our summer house is, and you´ll also see when we visited Tankarn, a lighthouse out at sea. We drive there with our boat every summer, and we eat ice cream and just enjoying the view. This summer, my sister and I will try to paddle there with our paddleboard. You´ll see how it will go then. These photos are taken for some years ago, and to last summer.

2 kommentarer: