lördag 9 januari 2016

When the cold arrives




Vintern är ett känsligt ämne för mig. Jag avskyr vintern, man blir våt om fötterna så fort man är ute och så fryser man konstant. Igår var jag bara ute i en timme men det tog flera timmar förrän jag blev varm igen. Jag hade en stickad tröja på mig och stickade sockor och låg under två filtar, men ändå så frös jag, fast jag var inomhus. Så nej, jag tycker verkligen INTE om vintern.
Eftersom jag har varit arg på vintern i många dagar nu, så bestämde jag idag att köra till 2 av de vackraste platserna i Jakobstad, nämligen Fäboda och Pörkenäs. Jag ville beundra utsikten och hitta något bra med vintern. Jag tycker verkligen inte om kölden men nog är Finland ett vackert land på vintern också.

Winter is a sensitive subject for me. I hate winter, it makes your feet wet as soon as you are out and you are freezing all the time. Yesterday I was only out for an hour but it took several hours until I was warm again. I had a knitted sweater, knitted socks and two blankets on me, but I was still freezing, though I was indoors. So no, I really DON`T like winter.
Since I have been angry at winter for many days now, I decided today to drive to two of the most beautiful places in Pietarsaari. Fäboda and Pörkenäs. I wanted to admire the view and find something good about winter. I really don´t like the cold, but I saw that Finland is a very beautiful country in winter too.

2 kommentarer:

  1. Vackert, men så kallt :) Härliga vinterbilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. =) Jo tyvärr lite för kallt, men det var lite varmare idag, "bara" minus 15 grader. =/

      Radera