måndag 22 februari 2016

New is always better




Om en månad så får jag äntligen åka slalom igen. Varje gång jag har åkt på skidresa så har jag sökt efter ett par vita snygga vinterskor, men jag har aldrig hittat eller så har de varit alltför dyra. Men nu har jag hittat ett par vita Catmandoo vinterskor som var billiga eftersom de var på rea. Jag såg en tjej som hade nästan likadana i en film en gång och det var då som jag tänkte att jag måste köpa sådana jag också, och nu har jag. Om jag kommer att se lika bra ut som hon gjorde, det får vi se då.
Nu så har en ny vecka börjat. Och jag kommer att börja med att jobba i 9 och en halv timmar. Jag hoppas att det tar fort, oftast så brukar det göra det. Men just nu så känns det länge tills dagen kommer att vara slut. Men det är bara att stiga upp, jobba hårt och sen få komma hem och vila en stund före jag måste sova. Bra att ha en plan.

In a month, I can finally go and downhill ski again. Every time I've gone on a ski trip, I've been looking for a pair of white stylish winter shoes, but I have never found one or they have been too expensive. But now I've found a pair of white Catmandoo winter shoes, they were cheap because they were on sale. I saw a girl who had shoes that almost looked like this in a movie once and it was then when I thought that I also must buy shoes like that, and now I have. If I'm going to look as good as she did, we will see that then. 
Now it's the beginning of a new week. And I'll have to work for nine and a half hours today. I hope that it will go fast, most often it usually does that. But right now it feels like a long time until the day will be over. But I just have to get up, work hard and then go home and rest for a while before I have to sleep. It's good to have a plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar