söndag 27 december 2015

My Christmas








Okej, nu börjar julen lida mot sitt slut. Den har varit lika bra som alla andra jular.
24:de December började vi med att vara i kyrkan, så länge som pappa var hemma och kokade mat. Min bror var kantor för första gången i kyrkan, så det var lite extra spännande, men det gick bra, så klart. Efter kyrkan körde vi till mina föräldrars hus och åt en super god mat som vanligt. Efteråt så försökte vi få någon att vara jultomte, men som vanligt så ville ingen vara, pappa förlorade och tvingades vara. Resten av kvällen så spelade vi spel och så fick vi umgås tills sent på kvällen.
25:te December spenderade vi dagen vid mina föräldrars hus igen. Vi fick en massa gott att äta. Vi sjöng och hade det roligt. Ovan så får ni ett litet smakprov.
26:te December var nästan lika som dagen före. Vi fick äta så mycket gott, att jag säkert har gått upp 10 kilo. Blir hård träning efter nyår. Jag var också uppe hela natten och såg på ishockey, fick också se mitt lag vinna.
Nu är det den sista dagen som jag är ledig. Jag älskar julen, men det är så skönt att bara få vara hemma idag, och inte göra någonting. Jag har bara suttit i soffan och tittat på The Vampire Diaries.

Okay, so Christmas is about to be over. It has been as good as any other Christmases. 
24th December we started with being at the church, as long as Daddy was home and cooked the food. My brother was playing for the first time in the church when we were singing, so it was a bit more exciting, but it went well, of course. After church we drove to my parents' house and ate a super good food as usual. Afterwards, we tried to get someone to be Santa Claus, but as usual, no one wanted to be, dad lost and had to be. The rest of the evening we played games and we hang out late.
25th December, we spent the day at my parents' house again. We got a lot of good things to eat. We sang and had fun. Above you get a little taste.
26th December looked almost the same as the day before. We enjoyed eating so much good food, that I certainly have gone up 10 kg. I will have to work out hard after New Year. Then I was up all night and watched hockey, and I got to see my team win.

Now it is the last day that I'm off from work. I love Christmas, but it's so nice to just be at home today, and don´t have to do anything. I´m just sitting on the couch and watching The Vampire Diaries.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar