tisdag 8 december 2015

What I hope for
























Varje år åker jag och mina systrar till Vasa och tar det lugnt en helg. Vasa är en stad ca 90 km från Jakobstad där jag bor. I Vasa så shoppar vi så klart, men vi gör också precis vad vi vill när vi vill det. Oftast brukar vi bowla, kanske gå till kyrkan och höra på en julkonsert, och mot kvällen tar vi det bara lugnt och slappar på hotellet med en film och en massa gott att äta. Den här traditionen har vi börjat med för några år sedan när vi märkte att det var onödigt att köpa julklappar åt någon som redan har allt, så jag föredrar att ha en syster helg borta från vardagen, istället för att köpa onödiga saker.
De här grejerna kanske är något jag kommer att köpa, ni får se sedan vad jag köpt. Allt kommer från H&M.

Every year my sisters and I go to Vaasa and take it easy for a weekend. Vaasa is a town about 90 km from Pietarsaari where I live. In Vaasa, we shop of course, but we also do exactly what we want when we want it. Usually we go bowling, maybe go to church and hear a Christmas concert, and toward´s the evening we just relax and hanging in the hotel and watching a movie while we eat a lot of good stuff. We have started this tradition for some years ago when we noticed that it was unnecessary to buy gifts for someone who already has everything, so I prefer to have a sister weekend away from everyday life, instead of buying unnecessary things. 
This stuff might be something I will buy, you will see then what I bought. Everything comes from H&M.

Get the jacket here, the cardigan here, jeans here, shirt here, boots here, bag here

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar