torsdag 25 februari 2016

Just a few more days


Jag börjar se slutet på min hemlöshet. Jag besökte min lägenhet igår, och bad om att de skulle ha börjat sätta kakel på väggarna, och det hade de. Gissa hur glad jag blev. Nu skall dom bara sätta på golvet och sätta in inredningen, och så är det klart.
Det skall bli så roligt att få komma hem igen, även fast jag måste städa min lägenhet från tak till golv. Allt har blivit dammigt, jag menar precis allt. Jag hade fram en liten penna på en hylla, och när jag lyfte upp den så såg jag var den hade varit. Och inte bara det, jag har en massa kuddar på mitt sängöverkast, och när jag lyfte upp dom så såg jag hur dammigt jag faktiskt har det. Mitt sängöverkast är svart, så den ena halvan är svart och den andra är grå. Äckligt, jag skulle aldrig ha klarat av att bo där.
Jag ser fram emot att få flytta hem igen, men jag ser inte framemot att storstäda hela min lägenhet. Det kommer antagligen att ta en hel dag. Men jag måste se på det positiva att jag får flytta hem igen och till ett nytt och väldigt snyggt badrum.
Ursäkta att fotona är inte så bra, men jag tog dem med min telefon och det fanns inte någon lampa där, så dom här fotona var dom bästa som jag kunde få.

I'm beginning to see the end of my homelessness. I visited my apartment yesterday, and prayed that they would have started to put the tiles on the walls, and they had. Guess how happy I was. Now they just have to put on the floor and put up the decor, and that's it. 
It will be so nice to come home again, even though I have to clean my apartment from the ceiling to the floor. Everything is dusty, I mean everything. I had left a small pen on a shelf, and when I lifted it up, I saw where it had been. And not only that, I have a lot of pillows on my bed cover and when I picked them up, I saw how dusty it actually is. My bed cover is black, so one half was black and the other one was gray. Disgusting, I would never have managed to stay there. 
I look forward to move back home, but I don't look forward to clean my entire apartment. It will probably take a whole day. But I have to look at the positives, and that is, I can move back home and to a new and a very beautiful bathroom.
Sorry that the photos isn't so good, but I took them with my phone and there was no light there, so these photos where the best that I could get.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar