fredag 12 februari 2016

Like a good wine, or.



Igår hann jag bara säja att snön håller på att smälta bort och att jag undrade om våren redan var här. Men det skulle jag inte ha sagt, för nu snöar det för fullt, och det börjar se ut som vinter igen. Blä, nu så måste jag sätta undan alla tankar om sommar kläder igen. Kanske det är lika bra det. För om en månad så skall mina 3 tjejer och jag bege oss till Vuokatti och åka slalom. Vi trodde inte att vi skulle hinna göra det i år, men vi tog ledigt 3 dagar så vi hinner nog, som tur.
När jag började kolla igenom alla foton som jag har från förr, så såg jag hur mycket jag hade förändrast. De två foton till vänster är i maj för 3 år sedan, och de till höger är från nu. Jag har alltid trott att jag inte har gått ner i vikt på flera år, men jag ser nog skillnaden nu. Några kilon har jag nog förlorat, som tur är.
Nu så skall jag försöka stiga upp från sängen och göra mig redo för jobbet. Att blogga i sängen är kanske inte en bra ide, man blir så fruktansvärt lat. Men det är Fredag idag, så om nästan 9 timmar är jag hemma igen och då är jag ledig i hela 2 dagar. Yeyyy.

Yesterday I told you that the snow is melting away and I was wondering if spring was already here. But I should not had said that, because now it's snowing a lot, and it starts to look like winter again. Bläh, now I have to put aside all the thoughts of summer clothes again. Maybe it's for the best. Because in about a month, my three girls and I will drive to Vuokatti and ski. We didn't think that we would have time to do it this year, but we took 3 days off from work, so luckily we have enough time.
When I started to look through all the photos I have from the past, I saw how much I had changed. The two photos on the left is from May, 3 years ago, and those on the right is from now. I always thought that I haven't lost weight in years, but I can see the difference between the photos now. Fortunately, I have lost a few kilos.
Now I will try to get up from the bed and make myself ready for work. Blogging in bed isn't a good idea, because I become so terribly lazy. But it's Friday today, so in nearly nine hours, I'm home again, and then I'm off from work for 2 days. Yeyyy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar