tisdag 9 februari 2016

Shrove Tuesday



Imorgon så firar vi alla kristna Fastlagstisdag, med både brasa och fastlagsbullar. I vår familj så fick vi också knäck att äta. Man kan både ha sylt eller mandelmassa i fastlagsbullen, jag föredrar sylt men jag vet att dom flesta vill ha mandelmassa, vet inte varför, för det är så äcklig.
Vi firar fastlagstisdagen några dagar före påsk. Om jag skall vara ärlig så vet jag kanske inte exakt varför, så jag måste googla det. När man var liten så visste man bara att man skulle få bulle och knäck och att man skulle få se en stor brasa, vi visste inte så mycket mera. Men nu när jag har blivit äldre så måste jag väl börja lära mig varför.
Jag får tyvärr inte fira imorgon pga jobb, men min syster tänker köpa en bulle till mig, så jag får i alla fall äta en sådan i år. Det skall vara så gott.

Tomorrow all the Christians will celebrate Shrove Tuesday, with both fire and Shrove buns. In our family, we also got butterscotch to eat. You can both have jam or almond in the Shrove bun, I prefer jam but I know most people want to have the almond, don't know why, because it's so disgusting.
We celebrate Shrove Tuesday, a few days before the Easter. If I am being honest, I don't know exactly why, so I have to google it. When I were little, I only knew that I would get the bun and some butterscotch and that we would see a bonfire, we didn't know so much more. But now that I've gotten older, I probably must start to learn why.
Unfortunately I can't celebrate tomorrow because of my work, but my sister will buy me a jam bun to me, so I will at least eat that this year. It will be so delicious.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar